Dashboard

Åre SEO är en digital SEO-byrå vårt mål är att få företag att synas
bättre på Google med hjälp av en kombination av sökmotoroptimering, användarvänlighet och analys.

Vad är ett dashboard?

Om du någonsin varit inne i Google Analytics så vet du hur förvirrande det kan vara, vilka dimensioner och siffror ska du se på och varför!?

Ett dashboard hjälper dig visualisera och ta in datan som är nödvändig för dig att se. Oavsett du är fokuserad på vilka sökord en besökare använder för att hitta din hemsida eller hur mycket du sålde av en specifik produkt förra månaden så är ett dashboard ett utmärkt sätt att få den informationen.

Ett dashboard tar sin data från Google Analytics och Google Search Console. För att ett dashboard ska visa korrekt och tillräckligt med data rekommenderar vi att Google Analytics och Google Search Console har varit implementerat i minst 3 månader för att kunna etablera en baslinje.

Dashboards kan ses i realtid och kan därför implementeras samtidigt som Google Analytics och Google Search Console.

Vid implementering av ett dashboard rekommenderar vi också att se över de mål och filter som finns in Google Analytics så du får korrekt data.

Åre SEO erbjuder tre typer av dashboards:

Översikt
Dashboardet ger en översikt av hur trafiken på sidan ser ut, mest besökta sidor, varifrån trafiken kommer mm.

SEO
Dashboardet är fokuserat på SEO, vilka sökord som används för att hitta din hemsida, landningssidor mm.

E-handel
Om du driver e-handel kan det vara intressant att se vilka produkter som säljer bäst och ger mest inkomst mm.

Vill du synas bättre på Google?

Osäker på var du ska börja?
Vi hjälper dig ta fram en plan som funkar för din hemsida.