Höststäda din hemsida med våra SEO-paket!

Just nu erbjuder vi alla våra kunder som köper något av våra SEO-paket 10% rabatt & väljer du sedan att gå vidare med en optimering får du ytterligare 10%!
Boka ditt plats idag!

Våra 4 steg till en bättre hemsida

ANALYS

KONKURRENTER

SÖKORD

STRATEGI

SEO-paket Hemsida

Small
För mindre hemsidor

Vårt minsta SEO-startpaket och passar dig som driver en mindre hemsida på en plattform som Wix eller Squarespace och vill ha insikt i VAD och HUR du ska göra för att synas bättre på Google inom ditt område.

Medium
För mellan-stora hemsidor

SEO-startpaketet Medium passar dig som driver en mellan till stor hemsida, eller en blogg, på en plattform som Wordpress. Du vill ha insikt i VAD och HUR du ska göra för att synas bättre på Google inom ditt område och hur dina konkurrenter arbetar och presterar i jämförelse med dig.

SEO-paket E-handel

Mini e-handel
För e-handel

SEO-startpaketet Large passar dig som driver en e-handel på en plattform som t.ex. Wordpress, Shopify eller Quickbutik. Du vill ha insikt i VAD och HUR du ska göra för att synas bättre på Google inom ditt område och sälja mer produkter samt hur dina konkurrenter arbetar och presterar i jämförelse med dig.

E-handel Large
För e-handel

SEO-startpaketet Large passar dig som driver en e-handel på en plattform som t.ex. Wordpress, Shopify eller Quickbutik. Du vill ha insikt i VAD och HUR du ska göra för att synas bättre på Google inom ditt område och sälja mer produkter samt hur dina konkurrenter arbetar och presterar i jämförelse med dig.

SEO - företagarens bästa vän under lågkonjunkturen!

Som företagare står vi just nu inför tuffa tider, där budgetar blir mindre och mindre och det krävs alternativa sätt att marknadsföra ditt företag.

Risken är att om vi baserar vår inkomst endast på annonser eller på sociala media, är att den dagen då annonskostnaderna blir för dyra, eller när algoritmen ändras står vi helt utan kunder och därmed inkomst.

Men om du sökmotoroptimerar din hemsida och fyller den med innehåll som är relevant för din kund, så bidrar det till att din kund kommer hitta dig på internet, hela tiden och inte baserat på när dina kampanjer går.

SEO är därför i vår åsikt en mer hållbar och långsiktig marknadsföringsstrategi.

Genom att först göra en grundlig analys av din hemsida och därefter sökmotoroptimera den bygger du en grund för hela din marknadsföring och din hemsida. Något som ger dig en bättre chans att synas på Google och av din målgrupp, samt bli mer konkurrenskraftig.

Det här säger våra kunder om oss

Vad är SEO?

SEO står för Search Engine Optimization, på svenska kallar vi det ofta sökmotoroptimering eller sökoptimering, och är en av de kraftfullaste grundpelarna i din digitala marknadsföring.

Ordet sökoptimering kan krasst förklaras med att en hemsida eller ett innehåll är optimerad för sök, dvs. bli hittad på internet. Har du en sökmotoroptimerad hemsida har du alltså en större möjlighet att synas på sökmotorer som Google.

När din hemsida hittas på Google får du så kallad organisk trafik till din hemsida. Organisk trafik är trafik till din hemsida som du inte behöver göra återkommande betalningar för och med SEO kan du bygga en hållbar och långsiktig marknadsföringsstrategi utan dyra kampanjbudgetar.

Det vi gör i ett SEO-paket är att gå igenom din hemsida för att se VAD som behöver uppdateras eller ändras för att du ska få chansen att synas bättre på internet.

Efter vi slutfört ditt SEO-paket så har du chansen att lägga till sökmotoroptimering och får då 10% rabatt på tjänsten. Mängden sökmotoroptimering en hemsida behöver variera och beror på målgrupp, område och plattform.

Men vad är då inte SEO?

  • Betald marknadsföring. SEO är inte Google Ads, som gör att du syns högt upp i sökmotorn med en annons.

  • En quick-fix. SEO tar tid och att bli synlig på Google tar ofta mellan 3-6 månader. Det är därför viktigt att låta SEO-strategin ta fasta och lita på den data vi presenterar.

  • Magi. SEO är research, data, optimering och innehåll, vilket skapar en bra grund för din hemsida-

  • Gratis! Bra SEO är inte gratis, men jag brukar säga att det är kostnadseffektivt då det ger dig organisk trafik, under en längre tid och du inte behöver betala för återkommande annonskostnader bara för att synas för t.ex. ditt företagsnamn.

  • Ett engångsjobb. SEO kräver aktivt arbete, nytt och uppdaterat innehåll för att din hemsida ska vara SEO-optimerad och tilltalande för Google.

Från Minecraft till Duved

Jag som driver Åre SEO & Webbyrå heter Jennifer Hammervald och jag bor i Duved utanför Åre i en liten timmerstuga tillsammans med min fästman och hund Smilla.

Sedan våren 2020 har jag hjälpt mer än 40 företag, stora som små, att växa online på ett hållbart och kostnadseffektivt sätt med hjälp av min egna metod av SEO, UX och data.

Då jag tidigare i mitt arbetsliv upplevt både byråsidan och kundsidan för tjänster inom SEO, SEM och digital marknadsföring och sett var det ofta går fel, ville jag med Åre SEO ta chansen att skapa tjänster som både är hållbara, användbara och kostnadseffektiva för företagare.

Inga otydliga och förvirrande rapporter eller kampanjer som slösar bort intäkter utan insikter och planer, istället vill jag hjälpa mina kunder att bygga en stadig grund att stå på med hjälp av SEO, UX och data.

Först därefter kan vi börja lägga till kampanjer som kan öka ett företags varumärkeskännedom och ge ytterligare synlighet.

Mindre hemsidor

VEM ÄR SEO-PAKET SMALL FÖR?

SEO-startpaketet Small är vårt minsta SEO-startpaket och passar dig som driver en mindre hemsida (max 50 sidor) på en plattform som Wix eller Squarespace och vill ha insikt i VAD och HUR du ska göra för att synas bättre på Google inom ditt område.

VAD INGÅR?

  • Mini SEO-analys - on-page

  • Vilka sökord din hemsida hittas med idag

  • 3 konkurrenters sökord

  • Sökordsanalys med förslag på 5-15 varumärkessökord

  • Mini SEO-strategi med prioriteringslista

S

  • I en mini SEO-analys fokuserar vi på on-page SEO, dvs. allt som du kan ändra i ditt CMS, dvs. din plattform som Wix eller Squarespace.

    Vi ser på saker som sidtitlar, sidbeskrivningar, rubriker och alt-texter på bilder. Vi ser även på din sidas laddningstid och statuskoder, dvs sidor som saknas eller behövs åtgärdas.

    Självklart ser vi även på sidan i sin helhet och levererar en priolista med förslag att åtgärda.

  • Vi ser på vilka sökord din hemsida hittas med idag och vilka sökord dina tre främsta konkurrenter hittas med.

    Datan vi hittar ger dig insikt i vilka sökord som är relevanta för ditt företag att använda på din hemsida och i din marknadsföring.

    OBS! Det är vanligt av små och nya hemsidor ibland inte hittas för några sökord alls, men detta kan även ge dig ytterligare insikt hur viktigt det faktiskt är att jobba med SEO.

  • Varumärkessökord är sökord som relaterar till din bransch, ditt området eller ditt generella erbjudande.

    Varumärkessökord kan du använda på din hemsida, i ditt innehåll och ev. framtida Google Ads annonser.

    Du kan även använda sökorden på dina sociala medier i din profil eller i dina texter, då SEO på sociala medier är något som blivit mer och mer relevant de senaste åren.

  • En mini SEO-strategi innehåller en prioriteringslista med förslag på allt det som bör åtgärdas enligt mini SEO-analysen.

    • Vi börjar med att komma överens om en tidplan för när tjänsten ska påbörjas.

    • Därefter får du fylla i ett formulär för att vi ska få en bättre förståelse av dig, ditt företag och din hemsida.

    • Finns Google Analytics och Google Search Console bjuder du in oss till dessa.

    • Sen är vi redo att sätta igång och analysera!

  • Leveranstid från bestämt start datum är 10 arbetsdagar, om inget annat är överenskommet.

  • Efter leveransen får du även ett kostnadsförslag på en sökmotoroptimering av de åtgärder vi anser är relevanta för dig och din hemsida.

    Om du hellre vill optimera din hemsida själv så rekommenderar vi att gå vår SEO-kurs “Sälj mer med SEO”.

18 000 ex.moms
Spara 10% - 16 200 ex.moms

Mellan - stora hemsidor

VEM ÄR SEO-PAKET MEDIUM FÖR?

SEO-startpaketet Medium passar dig som driver en mellan till stor hemsida (max 1000 sidor) eller en blogg på en plattform som Wordpress, Wix eller Squarespace. Du vill ha insikt i VAD och HUR du ska göra för att synas bättre på Google inom ditt område och hur dina konkurrenter arbetar och presterar i jämförelse med dig.

VAD INGÅR?

  • SEO-analys, teknisk och on-page

  • Vilka sökord din hemsida hittas med idag

  • Sökordsanalys med förslag på 10-25 varumärkes-sökord

  • 3-5 konkurrenters sökord & analys av deras position på Google

  • SEO-strategi med prioriteringslista & förslag på förbättning på hemsidan, innehåll, sökord och jämförelse med dina konkurrenter.

M

  • I vår SEO-analys ser vi både på on-page, dvs. de saker du kan ändra i ditt CMS, din plattform som Wordpress eller liknande, samt teknisk SEO.

    I on-page delen ser vi på saker som sidtitlar, sidbeskrivningar, innehåll, rubriker och alt-texter på bilder. Vi ser även på din sidas laddningstid och statuskoder, dvs sidor som saknas eller behövs åtgärdas.

    Med teknisk SEO menar vi saker som sidans laddningstid, responsivitet, brutna länkar, om det finns sitemap eller strukturerad data på sidan.

    Självklart ser vi även på sidan i sin helhet och levererar en priolista med förslag att åtgärda.

  • Vi ser på vilka sökord din hemsida hittas med idag.

    Vi tar även fram dina varumärkessökord. Varumärkessökord är sökord som relaterar till din bransch, ditt området eller ditt generella erbjudande.

    Varumärkessökord kan du använda på din hemsida, i ditt innehåll och ev. framtida Google Ads annonser.

    Du kan även använda sökorden på dina sociala medier i din profil eller i dina texter, då SEO på sociala medier är något som blivit mer och mer relevant de senaste åren.

  • Vi ser med vilka sökord dina tre-fem främsta konkurrenter hittas med.

    Vi ser även på deras position på Google, ger dig insikter och data kring varför de syns där.

  • I din SEO-strategi ingår en prioriteringslista & förslag på förbättringar på hemsidan, innehåll, sökord och jämförelse med dina konkurrenter.

    SEO-strategin kan du använda som utgångspunkt för din sökmotoroptimering.

    1. Vi börjar med att komma överens om en tidplan för när tjänsten ska påbörjas.

    2. Därefter får du fylla i ett formulär för att vi ska få en bättre förståelse av dig, ditt företag och din hemsida.

    3. Finns Google Analytics och Google Search Console bjuder du in oss till dessa.

    4. Ibland behöver vi även tillgång till ditt CMS, din plattform, som t.ex. Wordpress.

    5. Sen är vi redo att sätta igång och analysera!

  • Leveranstid från bestämt start datum är 12 arbetsdagar, om inget annat är överenskommet.

  • Efter leveransen får du även ett kostnadsförslag på en sökmotoroptimering av de åtgärder vi anser är relevanta för dig och din hemsida.

    Om du hellre vill optimera din hemsida själv så rekommenderar vi att gå vår SEO-kurs “Sälj mer med SEO”.

25 000 ex.moms
Spara 10% - 22 500 ex.moms

Liten e-handel

VEM ÄR SEO-PAKET MINI E-HANDEL FÖR?

SEO-startpaketet Mini E-handel är vårt minsta SEO-startpaket för e-handel och passar dig som driver en mindre e-handel (max 100 sidor) på en plattform som Wix, Squarespace, WooCommerce & Shopify och vill ha insikt i VAD och HUR du ska göra för att synas bättre på Google inom din bransch.

VAD INGÅR?

  • Mini SEO-analys

  • Vilka sökord din e-handel hittas med idag

  • 3 konkurrenters sökord

  • Sökordsanalys med förslag på 5-15 varumärkes-sökord

  • Mini konverteringsoptimering

  • Mini SEO-strategi med prioriteringslis

M

  • I en mini SEO-analys fokuserar vi på on-page SEO, dvs. allt som du kan ändra i ditt CMS, dvs. din plattform som Wix, Squarespace, Shopify eller WooCommerce..

    Vi ser på saker som sidtitlar, sidbeskrivningar, rubriker och alt-texter på bilder. Vi ser även på din sidas laddningstid och statuskoder, dvs sidor som saknas eller behövs åtgärdas.

    Självklart ser vi även på sidan i sin helhet och levererar en priolista med förslag att åtgärda.

  • Vi ser på vilka sökord din e-handel hittas med idag och vilka sökord dina tre främsta konkurrenter hittas med.

    Datan vi hittar ger dig insikt i vilka sökord som är relevanta för ditt företag att använda på din e-handel och i din marknadsföring.

    OBS! Det är vanligt av små och nya hemsidor ibland inte hittas för några sökord alls, men detta kan även ge dig ytterligare insikt hur viktigt det faktiskt är att jobba med SEO.

  • Varumärkessökord är sökord som relaterar till din bransch, ditt området eller ditt generella erbjudande.

    Varumärkessökord kan du använda på din hemsida, i ditt innehåll och ev. framtida Google Ads annonser.

    Du kan även använda sökorden på dina sociala medier i din profil eller i dina texter, då SEO på sociala medier är något som blivit mer och mer relevant de senaste åren.

  • En mini SEO-strategi innehåller en prioriteringslista med förslag på allt det som bör åtgärdas enligt mini SEO-analysen.

    • Vi börjar med att komma överens om en tidplan för när tjänsten ska påbörjas.

    • Därefter får du fylla i ett formulär för att vi ska få en bättre förståelse av dig, ditt företag och din hemsida.

    • Finns Google Analytics och Google Search Console bjuder du in oss till dessa.

    • Sen är vi redo att sätta igång och analysera!

  • Leveranstid från bestämt start datum är 10 arbetsdagar, om inget annat är överenskommet.

  • Efter leveransen får du även ett kostnadsförslag på en sökmotoroptimering av de åtgärder vi anser är relevanta för dig och din hemsida.

    Om du hellre vill optimera din hemsida själv så rekommenderar vi att gå vår SEO-kurs “Sälj mer med SEO”.

  • Vi går även igenom din e-handel och ser på den med fokus på konverteringsoptimering. Vi ser på CTAs (call to actions), sidors struktur och innehåll och användarvänlighet som är relevanta inom e-handel.

20 000 ex.moms
Spara 10% - 18 000 ex.moms

Mellan - stor e-handel

VEM ÄR SEO-PAKET E-HANDEL LARGE FÖR?

SEO-startpaketet E-handel Large passar dig som driver en e-handel (max 1000 sidor) på en plattform som t.ex. Wordpress, Shopify eller Quickbutik.

Du vill ha insikt i VAD och HUR du ska göra för att synas bättre på Google inom ditt område och sälja mer produkter samt hur dina konkurrenter arbetar och presterar i jämförelse med dig.

VAD INGÅR?

  • SEO-analys, teknisk & on-page

  • Vilka sökord din e-handel hittas med idag

  • Sökordsanalys med förslag på 10-25 varumärkes-sökord

  • 3-5 konkurrenters sökord & analys av deras position på Google

  • Förslag inom konverteringsoptimering

  • SEO-strategi med prioriteringslista & förslag på förbättning av e-handeln, innehåll, sökord och jämförelse med dina konkurrenter.

L

  • I vår SEO-analys ser vi både på on-page, dvs. de saker du kan ändra i ditt CMS, din plattform som Shopify, WooCommerce eller liknande, samt teknisk SEO.

    I on-page delen ser vi på saker som sidtitlar, sidbeskrivningar, innehåll, rubriker och alt-texter på bilder. Vi ser även på din sidas laddningstid och statuskoder, dvs sidor som saknas eller behövs åtgärdas.

    Med teknisk SEO menar vi saker som sidans laddningstid, responsivitet, brutna länkar, om det finns sitemap eller strukturerad data på sidan.

    Självklart ser vi även på e-handeln i sin helhet och levererar en priolista med förslag att åtgärda.

  • Vi ser på vilka sökord din e-handel hittas med idag.

    Vi tar även fram dina varumärkessökord. Varumärkessökord är sökord som relaterar till din bransch, ditt området eller ditt generella erbjudande.

    Varumärkessökord kan du använda på din hemsida, i ditt innehåll och ev. framtida Google Ads annonser.

    Du kan även använda sökorden på dina sociala medier i din profil eller i dina texter, då SEO på sociala medier är något som blivit mer och mer relevant de senaste åren.

  • Vi ser med vilka sökord dina tre-fem främsta konkurrenter hittas med.

    Vi ser även på deras position på Google, ger dig insikter och data kring varför de syns där.

  • Vi går även igenom din e-handel och ser på den med fokus på konverteringsoptimering. Vi ser på CTAs (call to actions), sidors struktur och innehåll, användarvänlighet, flöden och funktioner som är relevanta inom e-handel.

  • SEO-strategi med prioriteringslista & förslag på förbättringar av din e-handel, innehåll, sökord och jämförelse med dina konkurrenter.

    SEO-strategin kan du använda som utgångspunkt för din sökmotoroptimering.

    1. Vi börjar med att komma överens om en tidplan för när tjänsten ska påbörjas.

    2. Därefter får du fylla i ett formulär för att vi ska få en bättre förståelse av dig, ditt företag och din hemsida.

    3. Finns Google Analytics och Google Search Console bjuder du in oss till dessa.

    4. Ibland behöver vi även tillgång till ditt CMS, din plattform, som t.ex. Shopify.

    5. Sen är vi redo att sätta igång och analysera!

  • Leveranstid från bestämt start datum är 16 arbetsdagar, om inget annat är överenskommet.

  • Efter leveransen får du även ett kostnadsförslag på en sökmotoroptimering av de åtgärder vi anser är relevanta för dig och din hemsida.

    Om du hellre vill optimera din hemsida själv så rekommenderar vi att gå vår SEO-kurs “Sälj mer med SEO”.

32 000 ex.moms
Spara 10% - 28 800 ex.moms

En SEO-kurs för företagare, av företagare

Vad är Sälj mer med SEO?

Vill du att ditt företag ska synas bättre på Google? Undrar du varför dina konkurrenter syns på Google men inte du? Vill du undvika en hög marknadsföringsbudget och annonser som inte ger dig kunder?

Då har du hittat rätt!

I den här SEO-kursen går vi igenom steg för steg hur du kommer igång med SEO för ditt företag, din hemsida och hur du med SEO kan skapa en mer hållbar marknadsföring OCH ett mer hållbart företagande.

SEO är bara en del av din digitala marknadsföring, men den del som jag anser är viktigast och den del som bör göras först innan du spenderar tusentals kronor på annonser eller kampanjer på Google Ads eller Facebook Marketing. SEO ger dig en grund för din marknadsföring och, om det görs rätt, en grund för ditt företag, då vi inom SEO tar hänsyn till både våra kunder, våra konkurrenter, vilka sökord och vilket typ av innehåll som är relevant för oss, samt hur vi ser till att vår hemsida är så optimerad i Googles ögon som möjligt.

Boka din sökmotoroptimering direkt & få 10% rabatt!

Det är under sökmotoroptimeringen vi kan gå riktigt på djupet och optimera din hemsida med relevanta sökord och åtgärda eventuella tekniska delar som behövs för att din hemsida ska synas högre upp på Google och för din relevanta målgrupp.

Med Åre SEOs sökmotoroptimering kan du luta dig tillbaka och se hur din hemsida äntligen börjar ranka bättre på Google, dock är det viktigt att komma ihåg att SEO inte är magi, det finns inga magiska tricks som gör att din hemsida rankar bättre på en dag.

Men! Med en grundligt sökmotoroptimerad hemsida som kontinuerligt uppdateras med texter och innehåll får du väldigt god grund för att ranka högre än många av dina konkurrenter.

LÅT ÅRE SEO GÖRA DIN SÖKMOTOROPTIMERING!

  • Du sparar tid som du kan lägga på ditt företag eller på att skriva mer innehåll.

  • Du får din hemsida optimerad av en expert.

  • Du ger din hemsidan eller e-handel möjligheten att bli mer synlig och börja ranka högre på Google.

  • Du ger dig själv möjligheten att sälja mer tjänster eller produkter mot rätt och relevanta kunder.

VAD INGÅR?

Vad som ingår i en sökmotoroptimering varierar och är baserad på dina behov som kund, men här är några vanliga delar:

Optimering av:

  • Metatitlar & metabeskrivningar (sidtitlar & sidbeskrivningar)

  • URL:er, rubriker & alt-texter på bilder

  • Existerande innehåll som text, bild & rörligt

  • Åtgärdar om brutna länkar och sidor

  • Tekniska åtgärder som laddningstid, sidstruktur, plugins & funktioner

Boka din SEO-städning idag!

Det här erbjudande är tillgängligt under en begränsad tid och med ett begränsat antal platser per tjänst så se till att boka nu!

Inte redo för en analys ännu?

Ladda ner min gratis checklista för SEO!